دانلود جدیدترین ها
دانلود جدیدترین ها
دانلود جدیدترین ها
نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 23 شهريور 1391برچسب:, توسط علی زیباروش |
ساخت فيلم موهن درباره پيامبر اسلام محکومیت جهانی را در پی داشت.
به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران، رئیس جمهور افغانستان از ساخت و پخش فیلم موهن درباره پبامبر اسلام به شدت انتقاد کرد.
حامد کرزای در واکنش به پخش فیلمی اهانت آمیز درباره پیامبر اسلام در آمریکا گفت: این فیلم ، فیلمی غیرانسانی و موهن است. این اقدام بسیار شنیع است و احساسات جهان اسلام را تحریک کرده است.
کرزای از دولت آمریکا درخواست کرده است با سازنده این فیلم موهن شدیدترین برخورد را بکند. رئیس جمهور افغانستان تاکید کرده است چنین اقداماتی برای مسلمانان قابل قبول نیست.
واتیکان ساخت و پخش فیلم موهن درباره پیامبر اسلام را محکوم کرد. واتیکان که مرکز مسیحیان کاتولیک جهان است به انتشار فیلم ضد اسلام و پیامبر اسلام در آمریکا واکنش نشان داد. واتیکان در بیانیه ای این فیلم را "تحریک آمیز" خواند و از آن به شدت انتقاد کرد.
اتحادیه کشورهای عرب تعرضات مکرر رژیم اشغالگر قدس به مقدسات مسلمانان و مسیحیان در سرزمین های اشغالی را محکوم کرد. در بیانیه ای که اتحادیه کشورهای عرب صادر کرده خواستار همبستگی پیروان ادیان اسلامی و مسیحی شد.
اتحادیه عرب در این بیانیه ضمن محکوم کردن تعرضات رژیم اشغالگر قدس، آن را نشانه فرهنگ نادرست و غلط خواند و بیان کرد که مسئولیت کامل تخریب های اماکن مقدس مسلمانان و مسیحیان در فلسطین بر عهده صهیونیست ها است.
اتحادیه عرب خواستار توقف فرهنگ خشونت علیه فلسطینیان شد.
طی این بیانیه اتحادیه عرب از مجامع بین المللی خواست تا با فعالیت های نژادپرستانه و خصمانه صهیونیست ها علیه ملت فلسطین مقابله کنند.
اتحادیه عرب بیان کرد که یهودیان به مسلمانان و مسیحیان حمله می کنند و علیه آنان عملیات تروریستی انجام می دهد که این کار بر خلاف قوانین بین المللی است.
الازهر شریف نیز پخش فیلم اهانت‌آمیز به پیامبر اکرم(ص) که توسط تعدادی از قبطی‌های مصری مقیم آمریکا تولید شده است، محکوم کرد.
دکترعلی جمعه مفتی مصر نیز اقدام قبطی‌های افراطی در تولید این فیلم اهانت‌آمیز را محکوم و تاکید کرد که این اقدام احساسات مسلمانان جهان را جریحه‌دار می‌کند زیرا به مقدسات مسلمانان اهانت کرده است.
وی همچنین هر گونه بهانه آزادی بیان برای توجیه این گونه اهانت‌ها را رد و تصریح کرد که تعدی به مقدسات دینی ارتباطی به آزادی بیان ندارد بلکه نوعی تجاوز به حقوق بشر و مقدسات آنهاست.
از سوی دیگر وزارت اوقاف مصر نیز این اقدام قبطی‌ها و پخش فیلم اهانت‌آمیز به پیامبر اکرم(ص) را به شدت محکوم کرد.
از سوی دیگر شماری از سازمان ها و تشكل ها و اقلیت های قبطی ساكن خارج از كشور نیز به این حرمت شكنی واكنش نشان داده و از قبطی های عامل ساخت این فیلم نظیر "موریس صادق" و "عصمت زقلمه" كه خود را رئیس دولت قبطی ادعایی می داند، بیزاری جسته، و آنها را دیوانگانی نامیدند که جویای شهرت هستند.
در این میان ۱۲۰ سازمان قبطی ساكن خارج از مصر در سراسر جهان این حرمت شكنی را محكوم كردند و سازندگان این فیلم را فاقد اخلاق و ناآشنا به آموزه های راستین مسیحیت دانستند.
سخنگوي وزارت امور خارجه کشورمان انتشار فيلم آمريکايي اهانت آميز به ساحت مقدس پيامبر گرامي اسلام (ص) را اقدامي نفرت انگيز دانسته و اظهار داشت: جمهوري اسلامي ايران توهين به مقدسات اسلامي را قويا محکوم نموده و با احساسات جريحه دار شده امت اسلامي ابراز همدردي مي نمايد.
هزاران شهروند مصری برای اعتراض به فیلم توهین آمیز علیه پیامبر اسلام (ص)، مقابل سفارت آمریکا در قاهره تظاهرات کردند.

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به صاحب آن مي باشد.